קידום עסק מקומי (Local SEO) כך תבלטו בחיפושים

תוכן עניינים

קידום עסק מקומי הוא תהליך בו מתמקדים בשיווק באזור הקרוב לעסק, ולאחר עדכון האחרון שגוגל ביצעה למערכת הוא נהיה חשוב לא פחות מאתר תדמית יוקרתי לעסק. למה? כבר נסביר לכם את כל הסיבות:

מה זה קידום עסק מקומי?

בקידום עסק מקומי אנחנו מתמקדים בכלים שיש לנו כדי לקדם אזורית ולא, לא מדובר בממומן. ממומן אומנם יכול לעזור, אבל הבעיה עם הארץ הקטנה שלנו היא ששיווק ממומן לא יכול טכנית לתפוס רק את הלידים החמים ביותר מהאזור, מה גם שהוא עולה כסף (מין הסתם) ופחות עוזר לעסקים בתחילת דרכם.

כאשר רוצים לקדם עסק מקומי בצורה אורגנית, כזאת שתביא לנו פירות בלי להוציא על זה הון כל חודש אנחנו צריכים להתמקד באינדקסים לעסקים, גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי) וגוגל מפות, פייסבוק וואצפ.

מה זה גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי)

גוגל מיי ביזנס או אם לכתוב כמו בני אדם (Google My Business) או GMB בקצרה הוא הפאנל שאתם רואים בצד או באמצע של תוצאות החיפוש שלכם. תנסו לחפש "פיצה" וישר יקפוץ לכם משהו בסגנון הזה:

מה זה גוגל מיי ביזנס | GMB | Google My business

האם קידום עסק מקומי בעזרת גוגל מיי ביזנס שווה את זה?

כן, גוגל מיי ביזנס מאוד שווה את ההשקעה.

אם אתם בעלי עסק מקומי זה אחד הדברים החשובים והרווחיים ביותר שתקבלו. למה?

עלות מול תועלת:

להקים גוגל לעסק שלי הוא חינמי לגמרי, כמובן עדיף לקחת איש מקצוע במיוחד כאשר מדובר בסכומים זניחים של בין 200 ל- 400 ש"ח ועלות עדכונים של 50 ש"ח.

הרי תחשבו על זה לקוח אחד שמגיע אליכם לעסק (תלוי כמובן בעסק עצמו) הולך להחזיר לכם את ההשקעה.

לידים חמים ואורגניים:

זה לא פרסומת. בן אדם שאשכרה גר באזור ומחפש את השירות או המוצר שלכם מוצא את זה באופן יזום לגמרי. לקוח כזה הוא חם מהתנור! הוא כבר מחפש את זה, העבודה שנשארת כל זה רק לתפוס את תשומת הלב שלו ולסלוק אותו!

כניסות לאתר:

אם יש לכם אתר תדמית, גוגל מיי ביזנס יוסיף עוד כניסות חודשיות ויגדיל אחוזי המרה באתר שלכם. לא רק זה, חיבר גוגל מיי ביזנס לעסק עוזר מבחינת קידום אתר אורגני, כפי שחיבור פייסבוק עסקי או כל רשת חברתית אחרת.

כמה עובדות סטטיסטיות מעניינות על גוגל מיי ביזנס (GMB)

  • עסק ממוצע מקבל ב-1009 חיפושים חודשיים מגוגל לעסק שלי
  • סוכנויות רכב מקבלות את מספר הרב ביותר של שיחות לעסק ומלונות מקבלים את אחוזי הצפייה הגבוהים ביותר מבין כל העסקים.
  • פרופיל מושלם בגוגל מיי ביזנס מביא פי 7 יותר אינטרקציות עם הפרופיל, מאשר אלו שלא השלימו אותו. כך שיש להם ב-70% יותר סיכוי לתפוס את הלקוח.
  • 99.9% אחוז מכל החיפושים בארץ מתבצעים דרך גוגל.
  • 97% מהאנשים לומדים על העסק ברשת מאשר מכל מקום אחר.
  • 92% מהחיפושים יסגרו עיסקה עם עסק שמופיע בעמוד הראשון בגוגל
  • 4 מתוך 5 צרכנים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל כדי לחפש את השירות אותו הם צריכים.
  • 56% מאנשים שנכנסים לפרופיל העסק שלך יעברו הלאה לאתר שלכם.

צריכים עוד הוכחות שאתם פשוט חייבים גוגל לעסק שלי (GMB)?

הקמת גוגל לעסק שלי ואופטימיזציה

הקמת דף בגוגל לעסק שלי:

 דף גוגל לעסק שלי חשוב גם לקידום אתרים מקומי. דף זה יעזור ללקוחות למצוא את העסק שלך בקלות ויקל על Google לספק מידע מדויק על העסק שלך. כדאי לוודא שכל המידע הרשום בעמוד הוא עדכני ומדויק. בנוסף, כדאי לנצל את תכונת הביקורת כדי לעודד לקוחות להשאיר ביקורות.

לשים את עצמכם בגוגל מפות:

הוא אחד הכלים החשובים ביותר לקידום עסקים מקומי שלאחרונה נהיה חלק בלתי נפרד מגוגל מיי ביזנס. מאחר וזה המצב, לא תצטרכו לעשות חשבון נפרד בגוגל מפות ותוכלו להסתפק בפתיחת גוגל מיי ביזנס. שימו לב: חשוב לוודא שהעסק שלכם רשום נכון על המפה. המשמעות היא שעליך לוודא ששם העסק, הכתובת ומספר הטלפון שלך מדויקים. בנוסף, עליך להקפיד להוסיף קטגוריות ותמונות לרישום שלך כדי להפוך אותו לבולט יותר.

מחקר מילות מפתח מקומי:

 לבסוף, חשוב להשתמש במחקר מילות מפתח מקומי כדי לוודא שהאתר שלך נמצא על ידי האנשים הנכונים. המשמעות היא שימוש במונחים הספציפיים למיקום שלך. לדוגמה, אם לכם מסעדה בנהריה, עליך להשתמש במילות מפתח כמו "מסעדה בנהריה" או "מסעדת בשרים בנהריה". זה יעזור לך למקד לקהל הנכון ולקבל יותר תנועה אורגנית לאתר ושיחות לטלפון המחובר לגוגל מיי בזינס שלך.

לקבל דירוגים לעסק:

זה נשמע כמו משהו ברור מאליו אבל אני רואה הרבה בעלי עסקים שמזניחים את הצד הזה בעסק. ודירוגים אלו חשובים לא רק לאלגוריתם של גוגל אלה גם ללקוחות פוטנציאלים שצופים לכם בעמוד, סטטיסטית אנשים יפנו קודם למי שיש לו יותר ביקורות! כך שתדאגו לביקורת!

כך שתדאגו לבקש ביקורות מהלקוחות שלכם, נכנסים לפרופיל ולוחצים על בקשת ביקורות. לאחר מכן תקבלו קישור להעתקה מידית! וזהו שלחו אותו!

קידום עסק מקומי (Local SEO) כך תבלטו בחיפושים

השלמת הפרופיל:

אולי אתם לא מבינים את החשיבות, אבל מחינת גוגל אם הפרופיל שלכם לא מלא, הוא אוטומטית מוריד את ה"דירוג" של הכרטיס גוגל מיי ביזנס שלכם. אז כדאי למלות הכל ומלא ככל הניתן. לדוגמא יש לך את האזור שמסביר על העסק שלכם בו תוכלו לרשום עד 750 מילה. תשתמשו בזה!

גוגל סורק את כל הדף הזה כדי להבין יותר על העסק שלכם ולדעת טוב יותר איך לקדמו. אם יש לכם משרד נגיש לדוגמא תוסיפו את זה בשנים האחרונות נגישות התחילה לתפוס הרבה תשומת לב בכל העולם הדיגיטלי וכדאי מעכשיו כבר להכין את עצמכם. תוספו מוצרים, תעשו פוסטים תחברו את האתר שלכם אם קיים ואם לא, כדאי לקרוא כאן למה כדאי לבנות אתר תדמית .

עריכת פרופיל בגוגל מיי ביזנס

שיתוף לינק גוגל לעסק שלי ברשתות חברתיות:

לא הרבה יודעים זאת, אבל שיתוף הקישור של גוגל מיי ביזנס ברחבי הרשת מאוד משפר את הדירוג שלכם בגוגל. למה? גוגל רוצה לקדם עסקים אמיתיים שיש מאחוריהם בעל מקצוע אמיתי וכמובן כזה שמשקיע בפרופיל הרשתי שלו.

לכן על ידי זה שאתם משתפים את הקישור, אתם בעצם שולחים אותו לגוגל שכדאי לדרג אתכם גבוה יותר.

יתרונות של קידום בגוגל מפות (GMB)

לכם כבעלי עסקים מקומיים יש יתרון גדול על בעלי עסקים ארציים כאשר מדובר על גוגל מיי ביזנס (GMB). כאשר מדובר על גוגל מיי ביזנס הוא נותן מענה בעיקר מקומי כך שאם לדוגמא אתם עסק בנהריה ובן אדם חיפש אתכם בנהריה הוא יראה אתכם ולא עסק מתחרה מאזור חיפה נניח.

בשנת 2020 גוגל לעסק קיבל שדרוג תוכנה רציני ולא נותן גם לאתרים הגדולים ביותר לתפוס מקומות אם הם לא נמצאים באזור. לאותם חברות כבר אין שום סיכוי (חברות כמו בזק, דפי זהב וכד') להופיע במונחים כמו תיקון מחשבים נהריה לפני בעל עסק מקומי שעוסק בתחום.

בנוסף בגוגל מיי ביזנס הרבה יותר קל לעקוף רשתות גדולות מאזוריכם. כך שזה פשוט לא חכם לוותר על זה! בעזרת עבודת אופטימיזציה איכותית ונכונה אפשר להגיע לתוצאות האלו תוך כמה חודשים וזה יהיה יכול לתת לכם בוסט ראשוני במרחב הדיגיטלי.

כלים שאפשר להיעזר בהם כדי לקדם את גוגל מיי ביזנס שלכם

Surfer local – תוכנה ל-SEO לוקלי המאפשר לך לקדם מהר יותר את הפרופיל של בגוגל מיי ביזנס. הוא עושה בדיקה מקיפה על המתחרים הוא נותן לכם את כל המידע שאתם זקוקים כדי לדעת מה לשנות בפרופיל שלכם על מנת להיות מדורגים גבוה יותר.

Local Viking – תוכנה לניהול העסק שתעזור לכם להגביר את התופצה והנראות שלכם בגוגל מיי ביזנס. תשפר יחסי המרה אצל האנשים שמחפשים את השירות או המוצר שלכם באזור.

מה שהתוכנה נותנת לכם בשלוש בולטים זה:

מעקב אחר ביקורות

מעקב אחר מתחרים ודירוג לוקלי

אוטומציה לפרסום פוסטים בפרופיל העסק שלכם

קידום עסקים מקומי בעזרת פייסבוק

פייסבוק הוא עוד כלי מצויין בו תוכלו להנגיש את העסק שלכם לציבור הרחב ולא גם שם אתם לא חייבים לשלם כדי לשווק את עצמכם!

בשנים האחרונות קבוצות נכנסו חזק בפייסבוק, אותם קבוצות נותנות לכם את ההזדמנות לחסוף את עצמכם לוקלית בצורה מעולה.

איך? לא משנה איפה אתם גרים לכל עיר יש קבוצה משלה תבדקו את הכללים של אותה הקבוצה ותתחילו לעשות פוסטים של פעם בשבוע (תלוי במנהלי הקבוצה כמובן) ישנם קבוצות שמאפשרות לכם לקנות שטח פרסום בתמונה הראשית של הדף, זה יכול להיות כלי שיווקי מעולה עבורכם מאחר וכל האנשים שעוברים בדף הם תושבי האזור.

עוד אפשרות להשתמש בקבוצות זה כמובן להקים קבוצה. אבל אם אין לכם רעין או יש לכם כסף להשקיע אתם יכולים לחפש קבוצה בנישה שלכם כמו לדוגמא אם אתם תושבי נהריה ומציעים שירות הובלות. להקים או לקנות קבוצת פייסבוק בתחום הנדל"ן תביא לכם לקוחות בצורה אורגנית לחלוטין. במקרים מסויימים כמויות מאוד יפות של לקוחות חדשים (תלוי באיכות וגודל הקבוצה).

שיווק בקבוצות פייסבוק | קידום עסק מקומי

קידום עסק מקומי בעזרת וואצפ

כמו גם במקרה הקודם, גם לוואצפ לאחרונה הצטרפה האופציה להקים קבוצות וזה גדל מאוד מהר. תנסו ליצור או להיכנס לקבוצות וואצפ קיימות כמו לדוגמא על ידי הצעה של הטבות לחברי הקבוצה. אם תעשו את זה כמו שצריך תוכלו להגיע לקבוצות מאוד פנימיות ומקושרות כגון קבוצות וואצפ של עיריות ומפעלים גדול וכד'

בנוסף, תתחילו מעצמכם. רובינו גרים באזורים שיש להם משהו במשותף, שכנים! תנצלו את זה. פיתחו קבוצה שכונתית בא תוכלו גם לעזור אחד לשני וגם לשווק את העסקים אחד של השנייה

(לכו תדעו אולי תמצאו אפילו שיתופי פעולה מעולים)

שיווק בוואצפ הוא תחום בפני עצמו ולכן לא נרחיב עליו כאן.

לסיכום – קידום עסק מקומי

בעיקר אם אתם בתחילת הדרך, או שאף פעם לא חשבת לתת לזה צ'אנס. קידום עסק מקומי בדרכים שדיברתי עליהם יכול להגדיל משמעותית את כמות הלקוחות החדשים שלכם.

אפשר לעשות זאת כמובן לבד, אבל כאשר מדובר במחירים זניחים אולי שווה להשקיע את הזמן במכירת המוצרים והשירותים ולתת את העבודה לאיש מקצוע, שגם יעשה את העבודה מהר יותר וגם איכותי יותר. מקווה שהבנתם הכל ואם אתם רוצים הסבר יותר מפורט מוזמנים להשאיר פרטים או לשלוח הודעה בוואצפ ואשמח לעזור לכם!

תגיבו, זה לא עולה כסף :)

כותב הפוסט

נעים מאוד, אני ולדי – מקדם אתרים  עם שנים בתחום ה-SEO, בונה אתרים והבעלים של האתר החמוד הזה. 

מחפשים אותך ולא מוצאים?

בוא נבדוק
איך ותוך כמה זמן נכפיל לך את החשיפה!
יש לך שאלות?
תשאירו פרטים, אני כבר אתכם ;)

בוא נראה למה גוגל לא מתחבר אליך...

הבדיקה לא לוקחת הרבה זמן והיא לגמרי בחינם.

לאחר הבדיקה אחזור אלייך עם דוח מסודר ואסביר לך מה צריך לסדר.

תשאירו פרטים בטופס, ואחזור אליך אלייך ברגע שהדוח מכון :)

דילוג לתוכן