בניית קישורים לאתר מחיר - מה זה ולמה זה טוב? (Backlinks) 2023

בניית קישורים – מה זה ולמה זה טוב? (Backlinks) 2023

תוכן עניינים

בניית קישורים הוא תהליך של הוצאת קישורים מאתרים חיצוניים לאתר שלכם. זהו חלק חשוב בקידום האתר למנועי חיפוש (SEO) שיכול לעזור להגדיל משמעותית את החשיפה והדירוגים שאתם מקבלים מגוגל. פוסט זה בוחן את הרעיון של בניית קישורים ומסביר את חשיבותו בקידום אתרים.

בניית קישורים – מה זה אומר?

זהו תהליך של השגת קישורים נכנסים מאתרים אחרים לאתר שלך. המטרה של בניית קישורים הוא להגביר את הנראות של האתר שלך ולהשיג דירוג טוב יותר במנועי החיפוש.

איך זה עובד?

קישור טוב שמפנה לאתר שלכם מסמן לגוגל שאפשר לסמוך על האתר שלכם. כך שכמה שהאתר ממנו אתם לוקחים קישורים הוא יותר סמכותי כך התוצאה טובה יותר.

איך בונים קישורים?

בניית קישורים זה לא תהליך כל כך פשוט כמו שהוא נשמע, אתם תצטרכו קודם לחפש את כל האתרים הרלוונטיים ולאחר מכן להתחיל ליצור קשר עם בעלי\מקדמי\מנהלי האתרים כדי להוציא מהם את הקישורים האלו. לרוב, לא תוכלו להוציא קישורים אלו בחינם ותצטרכו לעשות משה ומתן עם אותו בעל\מקדם האתר.

למקדם טוב לרוב יש קשרים עם מנהלי\מקדמי\בעלי אתרים שבעזרתם הוא יכול להגדיל את הסיכויים שלך לקבל קישור לאתר ואו להוזיל את העלויות של אותם הקישורים, או לסגור עסקה של החלפת קישורים עם אותו האתר.

חשוב לציין שבניית קישורים צריכה להיעשות בצורה טבעית ככל האפשר מאחר וגוגל לא אוהב שעושים עליו מניפולציות. המשמעות היא שקישורים צריכים להיבנות באופן שנראה טבעי למנועי החיפוש ולא נראה מניפולטיבי או מלאכותי.

בנוסף, חשוב לוודא שכל הקישורים שתרכשו הם מאתרים אמינים ורלוונטיים. פעולה זו תעזור להבטיח שמאמצי בניית הקישורים יהיו יעילים ויועילו לאתר שלך בטווח הארוך.

תחשבו על הקישורים כמו תבלין לפיצה, אם הפיצה לא טעימה שום תבלין לא יעזור לה. אבל אם הפיצה טעימה התבלין נותן לה הרבה נקודות זכות בדירוג הטעם.

זה מאוד דומה לאיך שזה עובד באתר שלכם. אם האתר שלכם לא עבר תהליך אופטימיזציה, החווית המשתמש שלו על הפנים, התוכן דל וכד' שום תבלין לא יעזור לו! קודם כל האתר צריך להיות פיקס ככל הניתן ורק אחרי זה להוסיף לו את תבלין הפלא!

ממה יש להזהר כאשר בונים קישורים?

בניית קישורים איכותיים לעסקים חייבת לעשות בצורה קפדנית, מאחר ואם המקדם שלכם הכניס קישורים לא איכותיים זה יכול לפגוע משמעותית באתר ולגרום לירידה בדירוגים. כך שאם אתם לא יודעים מה אתם עושים עדיף קודם להתיעץ עם בר סמכה.

אפשר לקדם אתר בלי קישורים? (Backlinks)

אכן אפשר! לא סתם שאפשר גם תוכלו לקבל תוצאות יפות

בניית קישורים לאתר

באתר שאתם רואים בתמונה לא נעשה שום עבודת קישורים, והוא קיבל רק קישורים אורגניים. על פי הדוגמא הזאת אפשר לראות שזה אכן אפשרי!

"אז למה בעצם להשקיע"

אז כפי שאמרתי לפניכן, קישורים הוא כמו תבלין לפיצה. כאן אנחנו רואים אתר שהוא כבר פיצה טעימה, אבל אם נוסיף לזה את התבלין היא יכולה להיות טעימה פי שתיים ואף פי 3 ו-5!

אז למה לא בעצם?

איך יודעים לבנות קישור שטוב לנו?

כדי לבחון את איכות הקישור צריך להסתכל על כמה פרמטרים חשובים.

דירוג האתר ממנו אתם מוציאים את הקישור (כוח\סמכותיות)

אני רוצה שתחשבו על זה כמו בית משפט, גוגל הוא השופט ואתם מנסים להוכיח לו שהאתר שלכם אכן שווה את המיקומים בעמוד הראשון.

אם בדוכן העדים יש לכם את דני הירקן (בלי לזלז בשום מקצוע כמובן) או ראש הממשלה, אתם חייבים להסכים איתי שהעדות של ראש הממשלה יקבל הרבה יותר קרדיט מהשופט.

כאן זה בדיוק אותו הדבר, אם תקחו קישורים וותיקים וחזקים כמו לדוגמא מעריב גוגל יעלה את הניקוד שלכם בעיניו הרבה יותר מאשר אתר שקם לפני חודשיים (למעשה אתר כזה לא ישפיע כלל ואפילו יכול לעשות נזק)

מה נחשב לאתר חזק וסמכותי? יש לזה פרמטרים רבים אבל בקצרה זה וותק האתר, כמות הכניסות שיש לאתר והקישורים שמקושרים אליו.

בניית קישורים מחיר

אני לא יראה לכם את הגרף של כמה הוא שנים הוא קיים, כולנו יודעים שהוא קיים מאוד הרבה זמן :).

איפה נמצא הקישור שלנו באותו האתר

בגדול כמה שהקישור מתרחק מעמוד הבית שהוא העמוד החזק ביותר באתר, כך זה פחות טוב לנו. כנ"ל הפוך כמה שאנו קרובים יותר לעמוד הבית כך הקישור שאנחנו מקבלים יביא לנו יותר "כוח

הקשר בין האתר שלך לאתר המארח

נחזור לדוגמא של הבית משפט, אם אתם מייצגים אתר לרפואת שיניים, אתם לא תביאו עד מומחה לצעצעוי ילדים, שהולך להסביר שאתם דוברים אמת ורק אמת על כל הקשור לרופאת שיניים. אין בזה שום היגיון והשופט יפסול את העדות.

זה בדיוק אותו הדבר, גוגל רוצה לראות שהאתר שממנו אתם מביאים את הקישור, הוא קשור באיזשהי צורה לאתר לנושא האתר שלכם, אחרת מבחינתו זה פסול. גוגל לא ישר ירוץ "להעניש" אתכם או להוריד את התגמול ממכם על הקישור. אבל זה עלול לקרות ודי מהר! גוגל נהיה חכם יותר ויותר עם הזמן כך שעדיף לשחק עם זה כמה שפחות.

לעומת זאת אם תביאו קישור נניח מאתר בנושא רפואה, טכנולוגיה שמציג איזשהי טכנולוגיה חדשה שאתם משתמשים בא וכד' אתם תקבלו תקבול הולם ופינוק בדירוג תוצאות החיפוש.

קישור עם תנועה

קישורים לא נועדו אך ורק כדי לספק את גוגל, לכן תמיד יש אפשרות לבנות קישורים אף טוב יותר. איך? אם אתם בתחום רפואת השיניים, ושמתם קישור באתר של טכנאי שיניים עם נניח הנחה למגיעים מהאתר, תוכלו להרוויח שני ציפורים במכה אחת. גם לקבל קישור שמבחינת גוגל מעלה את הערך והסמכותיות של האתר שלכם וגם לקבל כניסות ולקוחות פוטנציאליים

אסטרטגיות לבניית קישורים לאתר

 בניית קישורים יכולה להיות תהליך קשה, אך ישנן מספר אסטרטגיות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור לך להצליח. יצירת תוכן היא אחת האסטרטגיות החשובות ביותר לבניית קישורים, שכן יצירת תוכן באיכות גבוהה יכולה לעזור למשוך קישורים טבעיים לאתר האינטרנט שלך. בנוסף, כתיבת בלוג אורחים היא דרך יעילה להשיג קישורים לאתר האינטרנט שלך, מכיוון שאתה יכול לכתוב תוכן לאתרים אחרים ולקשר חזרה לאתר האינטרנט שלך. לבסוף, אתה יכול לפנות לאתרים אחרים ולבקש קישורים, אם כי יש לעשות זאת בזהירות כדי להימנע להראות כמו ספאמר.

בניית קישורים מחיר

לרוב בניית קישורים הוא חלק ממה שהמקדם עושה עבור קידום האתר שלכם. אך קישורים עצמם לרוב עולים כסף, פשוט כי ככה זה עובד בימינו על אף שהם אמורים להיות אורגניים ככל היותר. קישור איכותי יעלה למקדם או לכם בין 150 ש"ח לאלפי שקלים עבור קישור מאוד איכותי. המחיר משתנה מוותק האתר, נישה, כמות התנועה באתר ובגדול כמה אותו בעל האתררוצה לקחת על אותו הקישור.

אישית אני משתמש בשירותים של מדיגיפארם, הם בעלי שירות קישורים מהטובים בארץ.

תוכלו לראות מחירון כאן

סיכום

בניית קישורים הוא חלק חשוב בקידום אתרים, וישנן מגוון דרכים לבנות קישורים לאתר האינטרנט שלך. מדיה חברתית, רשימות תפוצה, הודעות לעיתונות, פורומים, הם כולם דרכים מצוינות להשיג קישורים לאתר האינטרנט שלך. כאשר בונים קישורים לאתר שלכם, אתם מגדילים את הסמכותיות שלכם ברשת, מה שמוביל ליותר תנועה ודירוגים טובים יותר בתוצאות חיפוש. הקדשת זמן לבניית קישורים איכותיים לאתר שלך היא דרך מצוינת להבטיח שהאתר שלך ימשוך יותר תנועה וכמובן ירוויח לכם יותר כסף.

תגיבו, זה לא עולה כסף :)

כותב הפוסט

נעים מאוד, אני ולדי – מקדם אתרים  עם שנים בתחום ה-SEO, בונה אתרים והבעלים של האתר החמוד הזה. 

מחפשים אותך ולא מוצאים?

בוא נבדוק
איך ותוך כמה זמן נכפיל לך את החשיפה!
יש לך שאלות?
תשאירו פרטים, אני כבר אתכם ;)

בוא נראה למה גוגל לא מתחבר אליך...

הבדיקה לא לוקחת הרבה זמן והיא לגמרי בחינם.

לאחר הבדיקה אחזור אלייך עם דוח מסודר ואסביר לך מה צריך לסדר.

תשאירו פרטים בטופס, ואחזור אליך אלייך ברגע שהדוח מכון :)

דילוג לתוכן